Misja szkoły
Jesteśmy szkołą, która swoje funkcjonowanie opiera na trzech filarach: wolności, miłości
i prawdzie. W pracy dydaktyczno- wychowawczej, przebiegającej w
atmosferze partnerstwa, pragniemy towarzyszyć naszym uczniom na drodze do poznania siebie i samorealizacji. Wspieramy ucznia w badaniu własnego systemu wartości zgodnego z ogólnie przyjętymi normami. Dzięki
wykształconej i kompetentnej kadrze pedagogicznej nasi wychowankowie będą mogli kontynuować naukę.
W naszej szkole panuje atmosfera dialogu, wzajemnego zaufania i poszanowania godności drugiego człowieka.
Zadania nadrzędne
- przygotowanie uczniów, rodziców, nauczycieli do funkcjonowania w zreformowanej szkole
- uczenie dzieci, młodzieży odpowiedzialności za przyszłość
- krzewienie kultury fizycznej
- kultywowanie tradycji regionu
Cele ogólne szkoły
- kształtowanie postaw wokół wartości: wolność, miłość, prawda
- wypracowanie systemu zasad funkcjonowania szkoły w oparciu o w/w wartości
- tworzenie i podtrzymywanie atmosfery partnerstwa między uczniami, nauczycielami i rodzicami
- zaspokajanie potrzeb samostanowienia i określania własnej tożsamości uczniów
W wyniku realizacji zadań wychowawczych dla klas I- III, uczeń kończący klasę III powinien być:
- otwarty, radosny
- ciekawy świata
- odporny na niepowodzenia
- odważny w wygłaszaniu sądów i opinii
- chętny do podejmowania działań
oraz
- posiada na miarę swoich możliwości wiedzę o sobie
- przejawia troskę o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych
- godzi własne dobro z dobrem innych
- współuczestniczy w życiu klasy, grupy, rodziny, społeczności
- szanuje swoją rodzinę, miejscowość, ojczyznę
- umie wypowiadać się, czytać, pisać, słuchać i liczyć
- posiada wiedzę o świecie proporcjonalną do swoich możliwości intelektualnych
- korzysta z różnych źródeł wiedzy
W wyniku realizacji zadań wychowawczych dla klas IV- VI, uczeń kończący klasę VI:
- w swoim postępowaniu kieruje się miłością i prawdą
- działa na rzecz praw człowieka
- jest zrównoważony emocjonalnie
- jest wrażliwy na uczucia innych
- potrafi rzetelnie pełnić odpowiedzialne funkcje społeczne
- jest tolerancyjny
- jest gotów do samorealizacji
- ma ukształtowane poczucie własnej wartości
- potrafi zachować się asertywnie
- ma poczucie przynależności do społeczności lokalnej
- podejmuje decyzje ze świadomością odpowiedzialności za swoje wybory
- jest kreatywny i otwarty na zmiany
- rozumie i potrafi zastosować zasady „czystej gry”
- potrafi wskazać pozytywne i negatywne aspekty integracji człowieka ze środowiskiem lokalnym
- ma poczucie wartości kulturowych regionu i dąży do współistnienia z kulturami innych regionów i narodów
Tradycje i obrzędowość szkoły
Do tradycyjnych obrzędów w naszej szkole należą:
- ślubowanie uczniów klas pierwszych
- Dzień Patrona Szkoły
- Dzień Sportu
- pory roku w muzyce, literaturze, kulturze fizycznej, w twórczości plastycznej i obrzędowości regionalnej
Struktura szkoły
W strukturze szkoły funkcjonują :
świetlica szkolna z dożywianiem,
biblioteka szkolna
z centrum multimedialnym,
gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej oraz
zespół urządzeń sportowych i rekreacyjnych.
Zajęcia świetlicowe organizowane są dla uczniów, którzy muszą dłużej przebywać w szkole ze względu na czas pracy ich rodziców (prawnych opiekunów) lub organizację dojazdu do szkoły. Celem działalności świetlicy jest zapewnienie dzieciom i młodzieży szkolnej zorganizowanej opieki
wychowawczej oraz udzielanie uczniom pomocy w nauce.
Do zadań świetlicy należy:
- stworzenie uczniom możliwości spożywania ciepłego posiłku podczas ich pobytu w szkole
- organizowanie rozrywki indywidualnej i zbiorowej oraz kształcenie nawyków kultury życia
codziennego
- organizowanie zajęć i gier sportowych mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny wychowanków
- zapewnienie opieki nad uczniami klas w przypadkach, gdy takie jest zalecenie dyrekcji szkoły
Biblioteka szkolna jest pracownią służącą realizacji potrzeb i zainteresowań nauczycieli, uczniów i rodziców. Służy do realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych, wspiera doskonalenie zawodowe nauczycieli, uczestniczy w przygotowaniu uczniów do samokształcenia i do korzystania z innych typów
bibliotek i środków informacji.
W miarę możliwości lokalowych zorganizowana jest
czytelnia do korzystania z książek
i czasopism na miejscu.
Biblioteka szkolna gromadzi, opracowuje i udostępnia swój księgozbiór uczniom, nauczycielom i rodzicom.
ZAPRASZAMY!!!